Varaosien ja rakennustarvikkeiden tilaukset – ota nämä asiat huomioon

Varaosien ja rakennustarvikkeiden tilaaminen on yksi sisustamisen ja remontoinnin perusasioista. Oikean tuotteen löytäminen voi kuitenkin olla vaikeaa, jos et tiedä mitä etsiä. Tässä artikkelissa opastamme varaosien ja rakennustarvikkeiden tilaamisessa sekä annamme vinkkejä siihen, mistä löydät laadukkaita tuotteita luotettavilta myyjiltä.

Varaosat ja rakennustarvikkeet tilataan tänä päivänä moderniin tapaan pääasiassa internetin välityksellä. Kyseessä saattavat olla suuretkin tilaukset, jotka ovat myös arvoltaan melko mittavia. Tästä syystä onkin tärkeää osata huomioida muutama tärkeä asia, jotta tilaus sujuu ja tuotteet saadaan urakan kannalta hyvissä ajoin perille.

Ennen kuin aloitat varaosien tai rakennustarvikkeiden etsimisen, sinun pitäisi miettiä mitkä ovat tarpeitasi. Mieti myös budjettisi – haluatko sijoittaa laatuun vai haluatko säästää tilauksessasi? Laatuun kannattaa aina sijoittaa, sillla laadukkailla tuotteilla on usein parempi hinta-laatusuhde. Monien tuotteiden kohdalla enemmän tilaamalla saattaa saada paremman tarjouksen, joten pohdi myös, tuletko tarvitsemaan mahdollisesti yli jääviä tuotteita myös tulevaisuudessa.

Miten löydät luotettavan myyjän?
Luotettavan myyjän löytäminen voi olla vaikeaa, mutta onneksi internetissä on useita keinoja sen tekemiseen. Tarkista potentiaalisten myyjien tausta ja arvostelut. Varmista, että heillä on hyvät arvostelut ja että he ovat luotettavia. Kun tilaat tuotteita tukuista tai jälleenmyyjiltä, on myös verkkosivujen luotettavuus äärimmäisen tärkeää. Tilauksessa saatetaan käsitellä suuriakin rahasummia, joten varmista maksutapojen olevan normaalit ja luotettavat. Mikäli teet tilausta yrityksesi toimesta, on oikeaoppinen laskutus varmasti aiheellista. Jos taas remontoit omin käsin esimerkiksi omaa kotiasi ja tilaat tuotteita omaan käyttöösi, siirrä maksuja vain luotettavia kanavia pitkin äläkä luovuta verkkopankkitunnuksiasi epäilyttävän oloisille myyjille. Suomessa on pankkitalletuksia varten olemassa jokunen luotettava palvelu, jotka toimivat myös muissa kuin myyntitarkoituksissa. Esimerkiksi Euteller kasinot ovat yleistymässä, minkä vuoksi Euteller maksupalveluntarjoajana on muutenkin osoittautunut luotettavaksi. Kun raha voi liikkua turvallisesti kasinopelaajien ja palveluntarjoajien välillä, voi sen luottaa toimivan myös muissa maksutilanteissa. Euteller toimiikin siis nimenomaan verkkopankkimaksujen välittäjänä, ja pankkimaksut ovat todennäköisin maksutapa useimmilla myyjillä, ellet tilaa tuotteita esimerkiksi osamaksulla tai muuten myöhemmin maksettavalla laskulla.

Mistä tiedät, että olet tilannut laadukkaat tuotteet?
Laadukkaat tuotteet ovat yleensä hyvin valmistettuja ja kestävät käyttöä. Niiden on myös usein tarkoitus kestää aikaa, joten ne ovat yleensä hieman kalliimpia. Laatuun liittyy myös se, että tuote on helppo käyttää ja toimii odotetulla tavalla. Älä siis lähtökohtaisesti lähde etsimään vain halvinta mahdollista tuotetta, sillä rakentaessa pitkäikäisyydellä todella on väliä.

Millainen on hyvä asiakaspalvelu?
Hyvä asiakaspalvelu on ystävällistä, avuliasta ja tehokasta. Se auttaa asiakkaita mielellään ja vastaa heidän tarpeisiinsa. Hyvä asiakaspalvelu myös kohtaa asiakkaat tasapuolisesti ja oikeudenmukaisesti. Kun tilaat jälleenmyyjiltä tuotteita remonttitarpeisiisi, tulisi heidän pystyä vastaamaan mihin tahansa aiheeseen liittyvään kysymykseesi suhteellisen ongelmitta. Samoin tilausta koskevat ongelmatilanteet pitäisi pystyä ratkaisemaan sujuvasti ilman, että työsi viivästyy useilla viikoilla tai jopa kuukausilla.

Tee tarvittavat tilaukset ajoissa, jotta vältyt yllättäviltä kustannuksilta ja viivästyksiltä. Ota huomioon erityisesti seuraavat asiat: tarvittava määrä, laatuvaatimukset, myyjän luotettavuus, toimitusajat ja -kulut sekä mahdolliset alennukset.

This entry was posted in Yleinen. Bookmark the permalink.